Bywa tak, że pracownicy biur prasowych czy agencji piszą tysiące znaków o firmie, jej szefie, inicjatywach, kontraktach… i nic. Opiniotwórcze media z jakiegoś powodu są mało zainteresowane publikacją materiałów. Dlaczego?
Nic nie mogą tam znaleźć dla siebie? Czy jest inny powód? Bywa też, że PR-owcy tworzą przekazy, ale zarząd firmy jest obojętny i nie chce się wypowiadać, rozmawiać z mediami.
W efekcie organizacja „nie ma twarzy” – istnieje w Internecie (czyli w świadomości klientów, odbiorców) jedynie dzięki suchym, powtarzalnym informacjom PR, powielanym właściwie bez modyfikacji przez różne portale. Nie ma newsów, eksperckich wypowiedzi. Natomiast stare zdjęcie prezesa, sprzed kilku lat, zapamiętane przez Google, nie jest najlepszą wizytówką firmy.
PR – partner zarządu spółki
Będąc przez dwie dekady dziennikarzem, pracując w dziale ekonomicznym dziennika jako redaktor, codziennie obserwowałam, jak firmy komunikują się z otoczeniem, w jaki sposób ich służby prasowe i PR kreują wizerunek firmy, produktów czy usług.
Często brakowało w tych wszystkich działaniach – w przekazach kierowanych do mediów oraz do klientów – prawdziwego ambasadora, lidera firmy, który nadawałby organizacji „ludzką twarz”, brakowało osobowości. Nieprzywiązywanie wagi do tego (nawet wśród wzorowo i profesjonalnie działających w danej branży firm), powodowało, że traciły na tym. Ich wizerunek był bowiem nijaki – nie było ambasadorów marki z krwi i kości w przekazach zewnętrznych, ludzi z firmy, liderów – twarzy biznesów, które by je uwiarygadniały i promowały, wpływając na postrzeganie przedsiębiorstwa.
Zapewniam, że nie wystarczy po prostu zacytować prezesa w notatce prasowej, że „jest zadowolony z transakcji wyników, wyprzedza konkurencję, a rynek rozwija się w dobrym kierunku…”. Trzeba zmienić przekaz, ale przede wszystkim zwyczaje komunikacyjne w firmie. Tylko jak to zrobić? Zapraszam na konsultacje.
Tematy szkoleń PR – co jest ważne na co dzień
Szkolenia medialne zazwyczaj są indywidulanymi spotkaniami w firmie, najpierw warsztatami z zespołem PR czy agencjami, a potem – już po rozmowach, audycie i wnioskach – wspólnymi warsztatami z wybranymi członkami zarządu i pracownikami, a nie tylko PR czy biurami prasowymi.
O czym mówimy, co analizujemy?
Zapraszam do współpracy: g.blaszczak@live.com
– bieżące informacje: https://bit.ly/3yPipqq
– więcej o mnie: https://nieruchomosci-z-gornej-polki.pl/