Szkolenia: wizerunek w mediach – jak budować go przekazami

Bywa tak, że pracownicy biur prasowych czy agencji piszą tysiące znaków o firmie, jej szefie, inicjatywach, kontraktach… i nic. Opiniotwórcze media z jakiegoś powodu są mało zainteresowane publikacją materiałów. Dlaczego?

Nic nie mogą tam znaleźć dla siebie? Czy jest inny powód? Bywa też, że PR-owcy tworzą przekazy, ale zarząd firmy jest obojętny i nie chce się wypowiadać, rozmawiać z mediami.

W efekcie organizacja „nie ma twarzy” – istnieje w Internecie (czyli w świadomości klientów, odbiorców) jedynie dzięki suchym, powtarzalnym informacjom PR, powielanym właściwie bez modyfikacji przez różne portale. Nie ma newsów, eksperckich wypowiedzi. Natomiast stare zdjęcie prezesa, sprzed kilku lat, zapamiętane przez Google, nie jest najlepszą wizytówką firmy.

PR – partner zarządu spółki

Będąc przez dwie dekady dziennikarzem, pracując w dziale ekonomicznym dziennika jako redaktor, codziennie obserwowałam, jak firmy komunikują się z otoczeniem, w jaki sposób ich służby prasowe i PR kreują wizerunek firmy, produktów czy usług.

Często brakowało w tych wszystkich działaniach – w przekazach kierowanych do mediów oraz do klientów – prawdziwego ambasadora, lidera firmy, który nadawałby organizacji „ludzką twarz”, brakowało osobowości. Nieprzywiązywanie wagi do tego (nawet wśród wzorowo i profesjonalnie działających w danej branży firm), powodowało, że traciły na tym. Ich wizerunek był bowiem nijaki – nie było ambasadorów marki z krwi i kości w przekazach zewnętrznych, ludzi z firmy, liderów – twarzy biznesów, które by je uwiarygadniały i promowały, wpływając na postrzeganie przedsiębiorstwa.

Zapewniam, że nie wystarczy po prostu zacytować prezesa w notatce prasowej, że „jest zadowolony z transakcji wyników, wyprzedza konkurencję, a rynek rozwija się w dobrym kierunku…”. Trzeba zmienić przekaz, ale przede wszystkim zwyczaje komunikacyjne w firmie. Tylko jak to zrobić? Zapraszam na konsultacje.

Tematy szkoleń PR – co jest ważne na co dzień

Szkolenia medialne zazwyczaj są indywidulanymi spotkaniami w firmie, najpierw warsztatami z zespołem PR czy agencjami, a potem – już po rozmowach, audycie i wnioskach – wspólnymi warsztatami z wybranymi członkami zarządu i pracownikami, a nie tylko PR czy biurami prasowymi.

O czym mówimy, co analizujemy?

  1. Informacje prasowe – jak je tworzyć, aby przekazać to, co ważne dla firmy, a redakcje chciały je wykorzystywać w swoich publikacjach.
  1. Rola prezesa i zarządu firmy w komunikacji zewnętrznej – jak tworzyć cytaty, budować wizerunek, mieć dobry kontakt z mediami.
  1. Szef firmy jako ekspert – budowa wizerunku w mediach i social mediach (Personal Branding)
  1. Marka silna wiedzą ekspertów wizerunek firmy w mediach i social mediach oparty na eksperckiej wiedzy jej specjalistów Employee Advocasy.
  2. Firmowa strona www – stworzona dla prezesa czy dla klientów? Czy rzeczywiście jest wizytówką tego, czym zajmuje się firma czy pokazuje jedynie punkt widzenia szefa?
  3. Firmowe social media – jakie powinna mieć firma, kiedy nie warto prowadzić wszystkich kanałów; jakie są niebezpieczeństwa pisania postów „na zapas” – z dużym wyprzedzeniem, przez agencje, które nie mają wiedzy o tym, co na co dzień dzieje się w firmie lub nie znają danej branży?
  4. Spójna komunikacja zewnętrzna – jak pogodzić działania w social mediach, i inne przekazy zewnętrzne.
  1. Plan komunikacji – czego wymagać od agencji prowadzącej PR dla spółki oraz firmowe social media. Jak oceniać raporty z działań i efekty współpracy?
  2. Lepiej uczyć się na cudzych błędach – czyli dlaczego to nie mogło się udać? Przykłady informacji skierowanych do mediów, które z założenia były tak napisane, że trudno było liczyć na publikację.
  3. Kto decyduje o tym, co warto mówić o firmie na zewnątrz – w każdej organizacji najważniejsi są ludzie, którzy ją tworzą. Bez ich zaangażowania marka nie będzie wiarygodna, nie podbije rynku. Kiedy warto, by komunikowali sami, w imieniu organizacji? Jakie są ryzyka, a jaki zysk?

 

Zapraszam do współpracy: g.blaszczak@live.com

 

więcej o  autorce: https://nieruchomosci-z-gornej-polki.pl/